torsdag 28 april 2011

En award till mig och det tackar jag för!

I kväll upptäckte jag att jag fått en award av Caroline www.familjensweetie.blogspot.com så därför tänkte jag (som är så kvällspigg) avklara detta redan i kväll...eller i natt blir mer korrekt. Utmaningen som kommer med awarden är att jag ska avslöja åtta sanningar om mig själv. Detta har jag gjort en gång innan så nu gäller det att vaska fram åtta nya sanningar. Utöver detta ska jag skicka awarden vidare till några andra bloggare. Vi kör...

- Jag brukar förstå att det är dags att stänga ner datorn när jag ser hur rödsprängda mina ögon blivit av allt häng med laptopen

- Sedan Lova föddes har jag ägnat mycket mindre tid till vår lilla katt. Det dåliga samvetet gör sig ofta påmint. Förr var det han som kom till mig, nu får jag hämta honom om jag vill kela med vår lilla pälsboll

- Jag gillar social samvaro, Per är en ensamvarg. Detta skapar lite problem när det gäller hur vi ska umgås med vänner och hur ofta

- När jag städat hela lägenheten städar jag av loftgången utanför vår ytterdörr också eftersom jag anser att de städar för dåligt här

- Ett företag förvaltar en del min pension, enda problemet jag glömmer godkänna deras förslag på fondbyten. Ungefär så intresserad är jag av min framtida pension från staten. Resten av pensionspengarna är mer intressanta tycker jag!

- Jag handlar alltid mer än jag borde, av allt!

- Mina kompisar är utspridda över hela Sverige och några av mina närmaste finns i Stockholm och Göteborg vilket innebär att det känns lite tomt här nere i Skåneland, men å andra sidan har jag min barndomsvän Anna och mina systrar och deras vänner här!

- Lova är min ögonsten (inte så förvånande kanske)


Där var åtta sanningar!

Nu är det då frågan vilka som ska få awarden av mig med tanke på att många av mina favoritbloggare redan fått awarden av Caroline. Dessa tjejerna förtjänar i alla fall en award

VARSÅGODA

- Janina www.enkarleksresa.blogspot.com

- Isabella www.bellscreadiem.blogspot.com

- Elin www.narvitvablirtre.blogspot.com

- Malin www.malansnyaliv.blogg.se

8 kommentarer:

  1. Det låter som jag och mina pensionpengar.
    Svårt det här med att vara olika som personer. Den ena vill umgås mer och den andra mindre
    // Carina

    SvaraRadera
  2. Haha, ja intressantare saker finns ju att lägga sin energi på:)

    SvaraRadera
  3. Känner igen ganska mycket av det. Fast jag har noll koll på alla mina pensionspengar. Det finns ju typ inga ;-( Vi har ingen katt, men jag märker att annat blir lidande till förmån för Mama!!
    Här har vi också den kombon som par. Jag gillar folk, Tapha inte. Vi spenderar därför rätt mycket tid "isär". Jag med vänner, han hemma framför fotbollen eller möjligtvis hos någon vän. Han brukar gömma sig hos sin nära vän rätt ofta, eftersom jag oftast har mina kompisar här.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, då vet du vad jag pratar om när det gäller det sociala:) Jag gör också som du, jag hittar på saker själv med vänner...annars skulle det inte funka i längden! Pers nära vänner finns kvar i Göteborg så nu går han in fullt för företaget, han verkar inte intresserad av att skaffa nya vänner utan nöjer sig med mina syskons respektive och min bror, typ! Parmiddagar är ganska sällsynt här hemma, tråkigt nog:(
    Men då vet vi Kiqi, då behöver vi inte tvinga ihop Thapa pch Per i framtiden, haha;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej precis.. haha.. eller också blir det en superkombo. Vi tjattrar loss och röjer med barnen. De ligger på varsin sida i en soffa och glor på tv. Ord överflödiga liksom. Hahaha!

    SvaraRadera
  6. Ja man vet ju faktiskt aldrig:)
    Först ska jag få denna mannen med mig upp till Gbg dock....och det är en utmaning i sig;) Nu när han inte säljer kosttillskott så är vi inte där så ofta som tidigare då det kunde bli var och varannan månad. Nu ska vi vara glada om det blir 4-5 ggr/år. Nu är det för vänner och Pers familj som vi åker upp. Vi har faktiskt funderat på Liseberg i maj:)Hellre maj än mitt i sommaren med alla dessa köer:( Så trist när man får stå och köa 20 min till varje attraktion!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Liseberg i maj? Men du vännen ni får nog stanna några dagar i Malcolms rum så att ni hinner med alla vänner:) Oss också:)
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  8. Japp, det ser så ut...men då kommer Per få en blackout och inte vilja hänga med. Verkstan kan ju i värsta fall sprängas under tiden vi är där;) Ja, du vet...
    Skämt å sido, du vet...han hatar att semesterstänga!
    Men vi ska nog klura ut något så att jag hinner träffa alla er godingar där uppe!!!
    Kram

    SvaraRadera