tisdag 5 april 2011

Städ, rensning och planering stod på schemat i kväll

I kväll var det full fart på mig igen. Klädkammaren rensades på tjocka koftor och andra varma kläder, ovanvåningen städades. Hade det inte regnat så hade jag gått på fönsterna också och putsat dem. Att jag är på städhumör går inte att förneka. Nu ska här bli vårfint så att jag slipper få ångest när solen lyser in genom fönsterna. Jag åkte till affären för att börja handla lite av det som behövs på Lovas kalas, men kom bara hem med en förpackning Gevalia. Ja, jag var helt enkelt inte på humör. Dessutom har vi inte till hundra procent bestämt vad vi ska bjuda på än. Jag trodde jag skulle få lite inspiration i affären, men icke! Jag får fundera lite till. Vi ska ha någon form av lunch eftersom kalaset börjar klockan 12 på söndag, mitt på dagen. Vi får långväga gäster från Kungälv och Göteborg. Tanken är att de ska få mat i magen när de åkt bil i två och en halv timme. I dag har jag också pratat med Janina som ska baka tårtan. Vi kom fram till att det ska finnas rårörda hallon och dumlefluff (grädde och dumlekolor) i tårtan och så tror jag att det skulle vara något lager vaniljkräm också. Det blir garanterat gott i alla fall. Hur den kommer att se ut får ni se här i bloggen på söndag när jag hämtat den hos Janina. Att baka cupcakes med frosting blir Pers uppgift. Sen var det ju det här med presenter. Några undrar vad Lova önskar sig. Lova önskar sig att ni alla kommer välbehållna till kalaset med ett glatt humör och med lust att busa. Det är precis vad en tvååring vill. Är det så att ni känner att ni gärna vill komma med en present så vet jag en som kommer bli glad:)

3 kommentarer:

  1. shit va du är effektiv=)=)
    själv ska jag snart slipa ner ett golv samt olja
    det=)
    Nu är Viran bra i sin hand ingen svullnad syns.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Det har blivit jättefint hos Sandra och Danne:) Ni får komma till Götet snart! Det räcker väl med tårtan till kaffet? Nu tar du och coolar ner lite sweetie;)
    Klart lilla Lovsan ska ha en present men hon får den när vi ses för jag vill inte skicka den pga risk att den går sönder:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Sandra, va skönt att det går åt rätt håll med Elviras hand:) Sådet är inte effektivt då, slipa och olja ett golv;) Du är superduktig!!
    Som Maria skriver så kan jag tänka mig att det blir så himla fint hos er nu med all renovering.

    Maria,jo det måste bli ett besök snart:) Ja, du har nog rätt ang.tårtan. Det får räcka med den och lite chockladpraliner till kaffet. Inga kakor alltså:) Visst var jag duktig nu?

    Kraaaaaam vänner

    SvaraRadera