söndag 15 maj 2011

Besök från den västra kusten!

I dag har vi varit lyckligt lottade och fått besök av Danne, Sandra och deras lilla Elvira som är tre år. De skulle åka till Dannes kompis i Tomelilla också denna helgen och passade alltså på att hälsa på även här. Sandra och jag har varit bra kompisar i tre år och umgicks en hel del när vi båda bodde i Göteborg. Det var så roligt att få träffa Elvira igen och det tyckte Lova också. Sist de sågs var inte Lova riktigt med på noterna, men nu har hon växt till sig och de båda flickorna lekte bra tillsammans. Eftersom de var här över lunchen bjöd vi på mat och sedan fikade vi med kaffe och hembakad kladdkaka, rörörda hallon och grädde. Jag fuskade lite med GI idag och åt av kladdkakan. De rårörda hallonen var sockerfria som tur var!
Sandra har en liten pyttebula på sin annars så smala mage. I november kommer familjens nytillskott och det ska bli spännande att följa deras resa. Danne visade stolt sin nya tatuering där Elvira fått sitt namn förevigat. Jag är bra sugen på att tatuera in Lovas namn någonstans på min kropp. Detta är något jag tänkt på länge men som liksom fick mer fäste i dag när jag såg hur läckert det blev på Danne. Var och hur det ska stå skrivet vet jag dock inte än. Det blir i så fall min första tatuering. Jag har ofta tänkt tanken att en tatuering skulle vara kul, men har i nästa andetag tänkt att jag absolut inte har något att tatuera in, och så har det stannat vid en tanke. Det ska vara personligt, det ska kunna finnas där för alltid utan att man ångrar sig.
När Lova föddes var det självklart. Att tautera in hennes namn var givet!!

Sandra och jag tjattrade på som vanligt, ingenting hade förändrats där! Vi fick världens finaste bukett med ljust rosa liljor och vita rosor. Den fick sin plats direkt på köksbordet så att vi kan se den från alla hörn i lägenheten...eller ja, nästan! Givetvis hade Sandra gjort den själv, hon jobbar som florist och är Göteborgs bästa enligt mig. Sandra har fått sätta samman många buketter till mig under tiden jag bodde i Göteborg. Bortskämda Lova fick dessutom en försenad födelsedagspresent av Elvira, en jättefin klänning! Bilder kommer vid tillfälle!

Tack för i dag finaste vännerna!

4 kommentarer:

  1. Nej det är ni som ska ha tack för den goda maten och för kladdkakan som var gudomlig=)
    Hälsa Per det=)
    Det var så himla skoj att äbtligen ses.
    Det är för långt mellan gångerna=(
    Elvira var helt uppspelt och pratade
    bara om Lova hela vägen hem till hon somnade i
    Kungsbacka=)
    Ser fram emot att få se klänningen på henne=)
    Hoppas den passar
    Kram Sandra och co=)

    SvaraRadera
  2. Så kul ni har haft det.
    Avis!!!
    Jag vill också vara med:)
    Hur länge sedan är det inte sen vi alla tre gjorde nåt skojsigt?
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Trevligt när kompisarna kommer och hälsar på
    trots avståndet
    Är fotoutmaningen på is nu igen?
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Sandra, jag ska hälsa honom detta:)
    Jajemensan bilder på klänningen lägger jag upp här i bloggen så att du får se. Passar gör den alldeles säkert:) Goa lilla Elvira, hon är så söt att man smälter!! Va fin var med sitt egenhändigt pärlade halsband:) Det var bara att bära henne upp i sängen i går då? Eller vaknade hon?

    Maria, snart är det vår tur vännen:) Kommer jag upp till Gbg har jag typ fem eller sex personer som jag måste hälsa på....vill så gärna träffa dem alla...men fattar inte hur det ska gå till....men kom ner hit, vet ja! Ta grabbsen med dig och kom när som helst....då behöver inte jag få dåligt samvete när jag åker upp till Gbg att jag bara hann med två av de sex jag ska besöka;) hahahaha!!!

    Carina, du fick mig just att gå ut och knäppa bilderna som aldrig blir av...så fotoutmaningen fortsätter ikväll:) Bra va?


    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera