tisdag 21 juni 2011

Min unge äter allt....

Ja i alla fall trodde jag det tills i dag när jag serverade henne ägg och sill med nypotatis och gräddfil. Sillen var väl inte så populär om jag säger så...trots att jag delat den i små små bitar och smugit ner den i ägg och potatisröran. Hon spottade och fräste! Nej, sill är inte Lovas melodi.

Oliver, fetaost, mögelost och lök är mums fillibabba, men sill, vem har kommit på något så dumt? Jag hjälpte henne att sortera ut sillen och fick ett


-Tack mamma!




Mitt hjärta svämmade över av kärlek. Ni vet sådan kärlek som bara mammor kan känna!


I går på mammas födelsedag glömde jag kameran hemma så några bilder blir det tyvärr inte. Vi fick chokladbollar och tårta från conditoriet med hallon i. Barnen var i sjunde himlen, men det visade sig senare att glass var snäppet godare. Tårtbitarna stod kvar på faten!

Mamma fick, förutom den fina smideskronan från oss barn med respektive, också en fin glasljusstake med sten, snäckor och ett vitt blockljus. På bordet stod en somrig blomma med lite midsommartema.....den var från arbetskollegerna!




Snart är det midsommar och det ska självklart firas. Hur firar ni?

5 kommentarer:

  1. Sötnos Lova "tack mamma", förstår att ditt hjärta smälte! <3
    Igår fick jag höra av min uttrycksfulla tjej, "Bort mamma, Gå" och så pekade hon med hela armen, ut ur rummet skulle jag. Ha ha ha då smälte mitt hjärta. Min bestämda tvååring!

    SvaraRadera
  2. Å lilla gumman va go hon är Lovis=)=)
    Känns som det var tusen år
    sen jag läste i bloggen=(
    Nu är vi hemma igen=)
    Hoppas ni mår bra
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Sill ja vem har kommit på något så dumt;)
    Så resonerade även mina döttrar som små och gör det än i dag. De äter köttbullar till färskpotatisen på midsommar.
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Söta Lova!

    Nu ska mamma och de äta sill, så då äter jag gravd lax och Mama rödspättafilé. På söndag ska vi fira med vänner och grilla. Jag är inte särskilt sugen på att fira med tanke på katastrofalt väder och mycket stress. Känner mig mer sugen på resan som snart blir av..

    Hoppas ni har bättre väder än oss. Här vräker regnet ner.

    SKa försöka mig på att blogg lite mer ikväll. Och även svara på dina kommentarer. KRAM vännen

    SvaraRadera
  5. Caroline, haha:) ena stunden är det så uppfostrat och redigt, andra stunden skräder de inte sina ord! Dessa ungar!

    Sandra,hoppas ni hade det bra i Bohuslän!

    Carina, det verkar inte vara helt ovanligt att folk inte äter sill, barn som vuxna!

    Kiqi, ni äter inte heller sill, nej;) haha!
    Förstår dig och stressen du känner. Hoppas det går snabbt nu fram till din resa och att du kan njuta av din ensamhet och det underbara vädret som förhoppningsvis fins i Frankrike just nu.
    Ta hand om er...ingen fara att bloggandet hanmnar på is...det är inte det viktigaste i livet. Det är ju ni själva som är det:)
    Tusen kramar vännen


    Kram till er alla

    SvaraRadera