fredag 12 augusti 2011

Ändrade planer

Det som skulle ha blivit en fredagsmiddag på restaurang i Kristianstad för hela lilla familjen blev en shoppingtur till Halmstad istället. Vi snackar tvära vändningar! Jag visste inte att vi skulle till Halmstad förrän vi satt i bilen och skulle hämta Lova på dagis.....då sa Per

-Jo förresten, det blir Halmstad för Kristianstad har inte de varorna jag är ute efter!

Vi hämtade Lova på dagis sedan bar det av mot Halmstad, en sträcka på cirka 10 mil härifrån. Där fick jag byta kläder på bushönan för efter en hel dag på dagis brukar hon vara allt annat än ren. Den fina nya tröjan från Nova Star åkte på, ett par jeans ur dagisväskan och så en torr blöja...sedan kunde vi traska runt i butikerna. Jag köpte en klockradio....med stora siffror. Jag hade ingen sedan innan, jag slängde en för flera år sedan men nu har jag kommit på att det är ganska skönt att slippa fumla efer mobben när man vaknar till mitt i natten. Det är bara att öppna ett öga och så får man ett hum om tiden, perfekt!
Jag handlade cupcakeformar för i morgon ska jag försöka mig på en äppelkaka-variant i form med vaniljsås. Vi får nämligen besök från Göteborg, Pers bror och mamma. Något ska jag ju ändå bjuda på till kaffet.

Den där restaurang middagen blev inte av, istället köpte vi äggnudlar och gjorde en thaigryta till det med kokosnötsmjölk, räkor och cashewnötter. Det blev jättegott så jag åt mer än jag borde och nu sitter jag här och med en svullen mage!

Chipsen och allt det andra fredagsmyset får nog ligga kvar i skåpen, tro det eller ej;)

Nu är det lite skön kvällslektyr som gäller i form av en pocket som kom med posten häromdagen

2 kommentarer:

  1. Planerna ändrades till det bättre eller?
    Kan tänka mig att Lova var ganska smutsig efter dagis;)Hann du läsa din tidning?/Kajsa

    SvaraRadera
  2. Ja det får man nog säga att de gjorde:)
    Jajemensan min tidning hann jag med i går kväll samt en pocketbok....
    Kram

    SvaraRadera