fredag 18 november 2011

Så här blev det!

För ett tag sedan frågade jag er, mina kloka läsare och vänner, om råd när det gäller mobiltelefoner. Som ni minns kastade Lova min fina vita SonyEricsson i golvet så att displyen sprack rakt igenom! Jag har inte haft alltför bråttom att byta då jag fortfarande har kunnat se texter i sms och så. Dessutom har jag väntat på att mitt abonemang ska upphöra, jag hade bara liten tid kvar på det. I dag ringde jag Tele2 för att säga upp mitt abonemang och ta en telefon hos 3 istället. Som tur är kom jag på bättre tankar och behöll Tele2 och fick min nya telefon! 3 har nämligen fått mer och mer dålig kritik på grund av att deras nät lägger ned allt som oftast, speciellt i vissa områden då. För mig är det superduper viktigt att telefonen alltid fungerar eftersom jag måste kunna bli nådd 24 timmar om dygnet- alltid!

Hos Tele2 fick jag en Iphone 4S, den nya, i färgen vit! Jag kommer att få betala nära 700 kronor per månad för att i princip få ringa och messa och surfa bäst jag vill, näst intill obergänsat!
Jag slapp givetvis min uppsägningstid då jag stannade kvar inom samma bolag, det hade varit svagt annars! Jag band mig i 24 månader, vilket i och för sig alltid är skit, men å andra sidan that´s life! Inget extra tillägg på telefonen förstås, men det är å andra sidan redan inbakat i priset såklart. Fast grejen är den att jag får räkningar i dag på min nuvarande på cirka 700-800 och då är jag ändå försiktig med att ringa. Nu får jag ringa som en tok för samma pris! Ja, tack!

Jag känner mig nöjd! Om någon vecka kommer min nya Iphone och jag blir en i gänget...eller ska jag säga, en av alla andra Svenssons?

4 kommentarer:

  1. Underbart vännen!
    Helt ärligt är det min bästa pryl jag har! En allt-i-allo pryl som förhöjer min vardag, alla filmer jag har är filmade med den.. vi har ingen filmkamera men den filmar faktiskt jätte-bra :-) och alla roliga kamera-appar som tar roliga foton :-)
    Hoppas du blir nöjd, jag hade med velat ha en vit!
    kram

    SvaraRadera
  2. Menar du en sån här klänning?
    http://garnsidan.shop.textalk.se/monster/pippiklanning/pippiklanning-kofta.html

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du gjorde helt rätt när du tog en Iphone:) Kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Caroline, vi har en filmkamera som köptes när Lova föddes som nästan aldrig används. Hur onödigt är inte det? Nu kanske det blir av att jag filmar, jag hoppas det.

    Therese, ska kolla in länken! Återkommer!

    Maria, hoppas det:)

    SvaraRadera