måndag 21 maj 2012

Sommarvärme och vardagslunk!

Av syrrans Agnes fick jag en bukett syrener från mammas och pappas trädgård!

Ikväll ligger Lovas före detta vita shorts i vanish och varmt vatten. När jag hämtade henne på dagis hade hon både lila (blåbär?),bruna (banan?) och rosa (lingon?) fläckar på byxorna. Det blir en tuff match för vanish att fixa! Det är sen kväll och jag har äntligen tid för bloggen. Jag borde ha varit i säng men jag älskar denna tiden på dygnet. Jag plockar, kör igång en maskin disk, packar ur Lovas dagisväska, kollar posten, svarar på nåt mail och redigerar bilder som blivit tagna under dagen. Eller läser jag, ser på teve, dammtorkar, plockar torr tvätt från linorna eller som nu bloggar. Det har svalnat ute, det fungerar att sitta i soffan utan att benen klibbar fast i skinnet, blommorna på bordet sprider en mycket svag doft av sommar och lägenheten är i prima skick efter mitt plockande. Diskmaskinen brummar tyst, ny och fin som den är!

I morgon ska jag och Stina på Mary Kay kväll på Borgen här i Osby. Denna gången ska vi få fotvård!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ljuvliga blommor! Jag vill med ha! de är inte riktigt utslagna här i götet dock!
    Vita kläder, ack så fint men så svårt! På dagis skiter de ju om barnen sölar ner... Så v har "dagiskläder" här hemma.. trist men praktiskt!
    Jo ja vet, du är en nattuggla... Själv måste jag sova runt 22 frö att orka...
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha syrener på bordet! Förra året kom allergin och nu är det kört. Som tur är fungerar det att vara ute och känna doften där. Och hur härligt är det inte att få gå rakt fram till hela långa häcken och välja vilken blomma jag vill? :)

    Modiga du som har vita kläder på Lova på förskolan. Det har jag aldrig haft på mina barn. Hoppas att fläcken är borta, annars får du ta klorin.

    Jag är avundsjuk på din ork att sitta uppe om kvällarna. För att orka med dagarna måste jag få minst 7-7,5 timmes sömn varje natt. Hamnar oftast i säng före halv elva.

    Hoppas att ni har en rolig och skön kväll på Borgen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, på dagis bryr de sig inte ett dugg om barnen fläckar ner sig! Kan förstå det på ett sätt eftersom de har så många barn och hålla koll på...men det är ganska lätt att se till att de barn som behöver har förkläde/ haklapp vid maten mm, kan man ju tycka! Inte ens det gör de på Lovas dagis:( Jag skickar aldrig Lova till dagis i hennes finaste kläder men jag har inte heller hemmakläder vs dagiskläder, utan hon får ha det hon har alltid, utom just det allra finaste ( och dyraste) som sparas till kalas och fester!

    Kram till dig!!

    SvaraRadera
  4. Oj här var ju en kommentar från dig också Sandra, jag såg bara den från Caroline... Skumt!!! Å så synd med allergin för blommor, jag hade en arbetskollega en gång som också var allergisk mot blommor... Det var väldigt kalt och tråkigt utan blommor på arbetsplatsen. Det blev tyvärr inget av med Mary Kay kvällen i dag pga sjukdom! Istället blev det en tur till Kristianstad:) Nästan alla fläckarna försvann på de vita byxorna:)

    Hoppas ni haft en bra dag! Kram

    SvaraRadera