fredag 18 maj 2012

Nu blev jag glad på mig själv!

Det är natt, jag är vaken...det är inget ovanligt! Jag gillar det. Vet ni vad jag har gjort, jag har rensat ut hela min klädkammare. I alla fall min del av den, Lovas del fick vara. Jag sorterade, klämde och kände på plaggen, funderade och behöll eller slängde. Det är en sådan befriande känsla när det väl är gjort. Nu är trådbackarna fyllda av fint vikta plagg och i en sektion ligger bara vår/sommarkläder och i den andra sektionen bara höst/vinter kläder...på så sätt slipper jag gå igenom flera backar innan jag hittar vad jag ska ha. Att göra en utrensning innebär också att jag hittar kläder jag hade glömt att jag hade. Ett förbannat i - landsproblem! I morgon kommer tvättmaskinen laddas och gå varm så fort jag vaknat. Vissa kläder behöver en uppfräschning. Flera minnen kommer tillbaka när man gör en utrensning, i natt var det minnet av när jag gick gravid med Lova och hade på mig en blå polotröja i stl S (min storlek innan Lova föddes) Denna tröjan var så pass töjbar trots sin lilla storlek att den funkade en bra bit in i graviditeten. Jag kunde inte slänga den, det gick bara inte! Det kändes som om jag slängde Lova...och ja, ni kan ju tänka er själva. Tröjan hamnade någonstans mitt i ingenstans i garderoben. Den tillhör inte något fack. Jag kommer inte i kläder med S längre och jag kan inte slänga den heller.

Vid en rensning kommer man också på att man fattas något i klädväg. Det resulterade i en nybeställning! Bilder kommer vid ett annat tillfälle. Nu, sängen!

9 kommentarer:

  1. Va härligt det låter när du rensat. Du är noga och gör en grej av det. Jag har två bråkande grabbs omkring mig när jag rensar lite halvhjärtat i en garderob:( Skönt det förstår jag. Ha en lovley fredag kramkram

    SvaraRadera
  2. Gud va du är duktig som rensar och håller ordning:) Det skulle behövas här hemma med/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att rensa i garderoben. Rensa och prova och sortera. Det ska bli kul att se vad du beställt för nytt till dig själv.
    Hoppas ni har en fin dag! Kramar

    SvaraRadera
  4. Ro hit med lite av din energi;)
    // Carina

    SvaraRadera
  5. Den där känslan man har efter att ha rensat garderoben är helt fantastisk! Tror nästan jag med ska rensa en garderob imorgon bara för det :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    ÅHHH vad skönt att få rensat ut, sådan befrielse! Min garderob är total katastrof! Har kläder som är typ 10 år och mer där i... Två stl mindre än vad jag har nu, tom 3 stl mindre, hallå-- som om jag NÅGONSIN kommer komma i dem (jag vägde ju typ 22 kg mindre då :-o )
    I helgen har jag ej haft internet, men i morgon hoppas jag kunna läsa i kapp lite...Nu gråter Ebbe-bebbe så jag får sticka, trevlig kväll!
    kram kram

    SvaraRadera
  7. Nej det är ju frågan om man någonsin kommer i sina gamla före-barnen-kläder!! Troligen inte:( Hoppas ni har haft en underbar helg i torpet...såg att barnen fått våfflor...det fick vi också i dag hos mamma och pappa, väldigt gott:) Kram

    SvaraRadera
  8. Jag borde hyra in någon som sorterar till oss för mina döttrar är inte intresserade av det. De är ju bara 13 och 15 och jag klarar inte av att göra det pga värk:( Det skulle behövas det är ett dom är säkert
    // Carina

    SvaraRadera