måndag 21 maj 2012

Underbara söndag

Det är dags för ett inlägg! Jag förenar nytta med nöje då jag har satt båda fötterna i ett varmt fotbad under tiden jag bloggar. När sommaren kommer så plötsligt som den gjorde i dag med över tjugo grader innan klockan tio i förmiddags, blir jag alltid lika överraskad. Benen är som skolkrita, fötterna som sandpapper...färgen på naglarna flagad och håret ser ut som "hej kom och hjälp". Det var dags för en uppfräschning! Jag åkte till min frisör Jenna för att klippa, färga och slinga min risbunke till hår. Sedan åkte jag hem och bytte till svalare kläder, och smorde de vita benen med Doves brun-utan-sol. Nu ikväll efter en helt underbar dag i solen tar jag steg tre, nämligen fixa fötterna så att jag vågar visa mig i sandaler. Det är blöta, skrubba, skrubba, blöta lite till och sedan smörja med kylande frisk fotcreme för torra fossingar. Dagen har varit helt underbar med sin högsommarvärme, trädgårdhäng hos mina föräldrar där även syrran med familj slöt upp. Lova invigde sin nya badpool och sprang omkring naken med solhatt och glass runt munnen. Även min mormor var på plats och folk kom och gick. Framåt kvällningen tände syrrans sambo Kim på grillen och la på marinerad fläskfilé, stek och några korvar. Tillsammans åt vi en supergod middag med potatisklyftor i ugn, pepparsås och sallad extra allt (det vill säga, oliver, fetaost, rödlök utöver de klassiska grönsakerna). Johanna stod för maten där inne och Kim för maten på grillen. Jag spolade upp vatten i poolen, busade med barnen och pappa arbetade med sina små projekt i trädgård och på huset. Mamma sprang omkring och plockade upp och passade upp, dukade och njöt av sina barnbarn.

I morgon förmiddag bryter jag väldigt definitivt från allt vad underbart heter och åker med min pappa till sjukhuset! Så är det, livets kontraster. Ljus och mörker.


5 kommentarer:

  1. Så myyyys ni har haft det! Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Vilken dag! Skönt att avsluta den med ett fotbad. Såna gör jag bara under sommarhalvåret. Fast fossingarna skrubbas i duschen och smörjs tantaktigt in varje gång. :)
    Hoppas att du och din pappa får en bra dag även om det är ett sjukhusbesök som ska klaras av. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad underbart ni haft det med trädgårdshäng!

    Hoppas det går bra för din pappa på sjukhuset!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar söndag! Hoppas det gick bra på sjukhus för din pappa
    // Carina

    SvaraRadera
  5. Tack, det gick bra på sjukhuset i dag:)

    Kram på er

    SvaraRadera